A magyarországi kötöttpályás, közúti, kerékpárúti és kikötői infrastruktúra fejlesztését támogatta az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), amelynek keretében 2014 és 2020 között számos sikeres beruházás valósulhatott meg. Az IKOP biztosított forrást a fővárosi elővárosi vasútvonalak korszerűsítéséhez, aminek eredményeként 19 modern, nagykapacitású motorvonat közlekedik ezeken a sínpályákon.
Európai uniós támogatás segítségével jelentős fejlesztések valósultak meg az elővárosi vasútvonalakon: az itt közlekedő motorvonatokat a legmodernebb technológiával és kényelmi szolgáltatásokkal látták el. A járművek végsebessége 160 km/h, rendelkeznek utasszámláló rendszerrel, a fel- és leszállást segítő alacsony padlóval, valamint kerékpárszállításra is alkalmasak.
A Stadler gyártmányú kétszintes motorvonatok magas színvonalú és a kor követelményeinek megfelelő szolgáltatást nyújtanak, modern utastájékoztató rendszerrel, tágas utastérrel, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek. Az utasok kényelmét szolgálja a kivételesen csendes futás, a tágas és világos belső terek valamint a fejlett légkondicionáló rendszer is. A vasúttársaság a nagy forgalmú Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon állította forgalomba a KISS vonatokat, 2019 és 2022 között.
Az európai uniós támogatás eredményeként Budapest elővárosi vasúthálózata hatékonyabb és kényelmesebb lett, hozzájárulva a fenntartható tömegközlekedéshez.
A program az IKOP-2.1.0-15-2018-00051 projektnek köszönhetően, európai uniós forrás bevonásával valósulhatott meg.
A projektről többet megtudhatsz a támogatott projekt keresőben: Tovább