A szakmai és társadalmi egyeztetéseket követően a kormány társadalmi egyeztetésre bocsátja a pedagógusok béremeléséhez szükséges részletszabályokat. A javaslat szerint a tanárok és óvónők fizetése január 1-jétől átlagosan újabb 21,2%-kal emelkedik. A béremeléshez szükséges források 88 százalékát a magyar kormány, 12 százalékát az Európai Unió biztosítja az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program Plusz (EFOP Plusz) keretében.
A béremelés 140 ezer köznevelésben dolgozó pedagógust, és a szakképzésben dolgozó oktatókat is érinti. A 2025-ös béremelésre a kormány 339 milliárd forintot biztosít a céltartalékban, ezen felül a 2024. évi béremelés fedezetének bázisba építésére a költségvetés tervezete 323,5 milliárd forintot határoz meg 2025-ben. A költségvetés tervezete már a 2026. évi pedagógus bérfejlesztésre is elkülönít 190 milliárd forintot. A béremeléshez a kormány a 2024. évihez képest 21,2%-kal magasabb bértömeget biztosít, melyet a részletszabályok alapján differenciál a munkáltató.
A javaslat szerint a pályakezdő gyakornokok bére 2025-ben 640.900 forintra emelkedik, az egyes fokozatokhoz tartozó sávhatárok is emelkednek. A mesterfokozat megléte továbbra is plusz két százalékos, egyes kiemelt tantárgyak tanítása (matematika, kémia, biológia, fizika, földrajz, természettudomány, digitális kultúra) a már 2024-ben is biztosított plusz négy százalék helyett 2025-ben már plusz hét százalékkal magasabb illetményt eredményez. A teljesítménybérezés miatt azok is jól járnak, akik többet tesznek a gyermekekért, nagyobb mértékben emelkedik a fizetése például azoknak is, akik hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkoznak, hiszen a bérrel párhuzamosan nő az esélyteremtési illetményrész mértéke is: a felzárkózó vagy kedvezményezett településen tanítók bérének továbbra is 20 százalékkal magasabbnak kell lennie. A kormány vállalása alapján a tanárok átlagbérének 2024-ben a diplomás átlagbér 71,8 százalékát kell elérni, 2025-ben pedig a 80 százalékát.
A 2021-2027-es uniós fejlesztési időszakban minden tagállam kijelöli azokat a stratégiai fontosságú műveleteket, amelyek jelentősen hozzájárulnak az adott program céljainak teljesítéséhez. Magyarország ezeket a kiválasztott műveleteket közös néven Pillérekként jelöli, utalva fontosságukra, a fejlesztéspolitikai célkitűzések elérésében betöltött szerepükre. Az EFOP Plusz egyik Pillér projektje a Pedagógus életpályamodell.