Korszerű e-ügyintézési megoldások a kormányhivatalokban

2025. 10. 20.

Egyre több ügyet intézhetünk személyesen a kormányablakokban, vagy akár elektronikusan otthonról is: bővült az e-ügyintézés lehetősége, továbbá lakossági mobilapplikációval is elérhetők már egyes szolgáltatások.

A Zala Megyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium uniós projektje azt a célt tűzte ki, hogy az ügyfelek minél egyszerűbben, egy helyen, lehetőség szerint egy lépésben intézhessék ügyeiket. A megvalósult fejlesztések olyan korszerű e-ügyintézési megoldások bevezetéséhez járultak hozzá, melyekkel az egész ország területén csökkent az adminisztráció átfutási ideje, javítva ezáltal a lakosság, az államigazgatás és a vállalkozások ügyintézéssel kapcsolatos elégedettségét.

Ma már kormányablakban is igényelhetünk erkölcsi bizonyítványt, anélkül , hogy ehhez külön nyomtatványt kellene a postán beszereznünk. Ugyanígy kérhetjük személyesen TAJ kártya másolatunk, vagy Európai Egészségbiztosítási Kártyánk kiadását. A projekt keretében készült, okostelefonra letölthető Kormányablak Mobilapplikáció segítségével könnyedén megtaláljuk a legközelebbi hivatalt és megtervezhetjük az oda vezető útvonalat. Szintén a mobilalkalmazással tájékozódhatunk a kiválasztott ügyfélszolgálat pillanatnyi leterheltségéről, a várakozási időről, vagy éppen a nyitvatartásról. Emellett a telefonos alkalmazás segítségével elérhetünk már bizonyos ügyintézési szolgáltatásokat is, ami nemcsak környezettudatos megoldás, de komoly időmegtakarítást is jelent.

A projekt során megvalósult a Közigazgatási Tudástár Rendszer, ami most már minden, az ügyfél kérelmére induló közigazgatási eljárás ügymenetének leírását tartalmazza. A Magyarorszag.hu weboldalon a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) érhető el a tudástár tartalma és szolgáltatásai : a meglévő ügyleírásokban a szabályok változásait is átvezették, illetve újabb ügyleírásokkal bővítették az adatbázist. Segítséget kaphatunk, miként intézzük például a házasságkötést, a gyermek általános iskolába történő beíratását, de itt tudunk tájékozódni a szociális ellátásokkal, családtámogatással kapcsolatos tudnivalókról is.

Részben ez a projekt teremtette meg a törvényekben elrendelt kormányhivatali átszervezésekhez, valamint a járási hivatalok megerősítési folyamatának informatikai kiszolgálásához szükséges alapszintű háttérszolgáltatásokat. A projekt hozzájárult egyrészt az ügyintézők munkavégzésének hatékony támogatásához, másrészt a működést kiszolgáló rendszerek fejlesztéséhez, ami a belső jogosultságkezelést, a humánerőforrás-kezelést és a teljesítményértékelést, valamint a működéstámogatást foglalja magában.

Összességében elmondható, hogy az elektronikus ügymenet feltételeinek fejlesztésével ténylegesen csökkent a papír alapú adminisztráció, ami ügyféloldalon idő- és költséghatékony ügyintézést eredményez. A közigazgatás szervezettségének javítása pedig az egyszerűbb, gyorsabb, jobb minőségű és egységes szolgáltatásnyújtásban nyilvánul meg.

A program a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00053 projekt keretében, európai uniós forrás bevonásával valósult meg.

További részletek a támogatott projekt keresőben:Tovább

Hírlevél

© 2024 Együtt fejlődünk

Megszakítás