Neked is jogod van hozzá – projekt az információszabadságért

Az információszabadság hazai helyzetének feltárására irányult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) projektje, ami a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program (KÖFOP) keretében valósult meg. A hiánypótló kutatás célja az volt, hogy átfogó és tudományos alapon térképezze fel az információszabadság, mint alkotmányos alapjog magyarországi állapotát. A NAIH a személyes adatok védelme mellett a közérdekű és közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez való jog érvényesülésének ellenőrzéséért és elősegítéséért is felel. A kutatásban az információszabadság, mint közszolgáltatás jelenik meg....

A tervezéstől a kivitelezésig korszerűsödtek az építésügyi folyamatok

A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program keretében valósult meg a Lechner Tudásközpont projektje, ami az építésügy elektronikus támogatására irányult. Tizenegy különböző online szakrendszert hoztak létre, amelyek a lakosságot és a szakemberek munkáját egyaránt segítik. Egy ország versenyképességét az építésügyhöz kapcsolódó közigazgatási és közszolgáltatások színvonala is alapvetően meghatározza, melyben Magyarország előtt sok fejlesztési feladat állt. Az építésügyi és térségi tervezési folyamatokban érintettek közötti információáramlás sok szereplővel és rendkívül lassan működött, mert hiányzott a folyamatok gyorsításához szükséges...

Infokommunikációs akadálymentesítés segíti a mozgáskorlátozott embereket

Hatszáz súlyosan mozgáskorlátozott ember számára tette könnyebbé a közügyek intézését és a közszolgáltatásokhoz való hozzáférést a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) által 2018-ban útjára indított Korlátok nélkül – mozgáskorlátozott emberek infokommunikációs akadálymentesítése című beruházás. A 2014 és 2020 közötti európai uniós támogatási időszakban, az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program forrásainak köszönhetően megvalósuló hároméves projekt ezzel jelentősen támogatja a társadalmi felzárkózást, valamint az önrendelkező életet. A Széchenyi2020 program által finanszírozott projekt tervezése és lebonyolítása során a...

Online felvételi jelentkezés, igazolás beszerzés, ösztöndíj ügyintézés az Oktatási Hivatal felületén

Egyszerűbbé, gyorsabbá és időkímélőbbé vált az ügyintézés az Oktatási Hivatal kibővített elektronikus felületének köszönhetően. A teljes egészében európai uniós finanszírozásból, a Közigazgatás – és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében megvalósult projekt eredményeképpen az oktatási ügyekkel kapcsolatos teendőket akár otthonról is bármikor, a papíralapú benyújtást mellőzve lehet elvégezni. Az Oktatási Nyilvántartás továbbfejlesztése elnevezésű projekt céljai összhangban vannak a kormányzat azon törekvéseivel, amelyek a digitalizáció térnyerésének és kor társadalmi elvárásainak megfelelő ügyintézés biztosítására irányulnak. Az új szolgáltatás az...

A segítség létkérdés! – Még korszerűbb kríziskezelő szolgálatok fogadják a bajba került emberek segélyhívásait

Egy jól megfogalmazott kérdés, egy külső szemszögből adott útmutatás és a lelki támogatás krízishelyzetekben életet menthet. Ennek jegyében valósult meg a Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. Kapcsolj egyből! elnevezésű projektje, a 2014 és 2020 között európai uniós támogatási időszakban rendelkezésre álló források bevonásával. A Széchenyi2020 program által támogatott fejlesztés magába foglalta a lelkisegély-szolgálatok munkájának összehangolását, az ott dolgozók szakmai továbbképzését és a működést támogató informatikai környezet korszerűsítését is. A Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. (CSBO)...

Még rugalmasabb rendszer a központi ügyintézésben

Látványos és praktikus funkciókkal bővült a központi ügyintéző rendszer. A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által megvalósított fejlesztések révén többek közt olyan új lehetőségek segítik az elektronikus ügyintézést, mint a bírósági eljárásokban az úgynevezett távtanúzás vagy a távmeghallgatás. A 2014 és 2020 közötti európai uniós támogatási időszakban, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program által finanszírozott projektben összesen közel háromszáz, a közigazgatási folyamatokat hatékonyan támogató videokonferencia-végpontot építettek ki. Immár a hivatalos eljárások során sem kell feltétlenül...

Egyszerűbbé és átláthatóbbá vált az e-ügyintézés a közigazgatásban

Nincs többé felesleges sorban állás – a SZEÜSZ-rendszer alkalmazásával és fejlesztésével az utóbbi években egyszerűbbé vált a hivatali ügyintézés Magyarországon. A 2014-2020-as európai uniós fejlesztési időszakban megvalósított fejlesztésnek köszönhetően ráadásul bővült és átláthatóbb lett az elérhető elektronikus szolgáltatások köre is. A magyar kormány évek óta dolgozik azon, hogy a hivatali ügyintézést a legkorszerűbb digitális megoldásokkal támogassa. E folyamat részeként készült el a SZEÜSZ-rendszer, amely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat teszi korszerűbbé és egységesebbé. A rendszer...

Mesterséges intelligencia segít a közigazgatásban és az ügyintézésben

Országszerte több mint négyszáz helyszínen érhetőek el a Mesterséges Intelligencia Asszisztens (MIA) Pontok, amelyek érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül, elektronikusan intézhetünk el különböző ügytípusokat. A Széchenyi 2020 Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Programjának támogatásával egy európai szinten is egyedülálló, hibrid – a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között hidat képező – platform jöhetett létre. Az elmúlt időszakban jelentős előrelépést sikerült elérni a mesterséges intelligencia, illetve a legkorszerűbb technológiák gyakorlati...

Életeket menthet az egészségügyi informatika

Már a páciensek otthonában is gyűjthetőek az egészségügyi adatok annak a fejlesztésnek köszönhetően, amelyet az Állami Egészségügyi Ellátó Központ valósított meg konzorciumvezetőként az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Programban elnyert támogatásból. A távdiagnosztika bevezetését a projekt részeként létrehozott Telemedicina nevű központi informatikai rendszer tette lehetővé, amely több más innovatív megoldással együtt növeli a betegbiztonságot. Az egészségügyben elvégzett informatikai fejlesztések révén a korábbiaknál jelentősen több ellátóhelyre, kórházba és rendelőintézetbe érkezhetnek előre megadott, pontos időpontra a betegek a...

Hírlevél

© 2024 Együtt fejlődünk

Megszakítás