Még egy lépés a fenntartható hulladékgazdálkodásért

A Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programnak köszönhetően a főváros egy lépéssel közelebb került a fenntartható hulladékgazdálkodáshoz a környezetbarát technológiák bővítése, valamint a hulladékfeldolgozás és újrahasznosítás arányának növelése által. Uniós projekt részeként kezdte meg működését a Budapesti Közművek FKF Hulladékgazdálkodási Divízió hulladékátrakó állomásként szolgáló Logisztikai Szolgáltató Központja, mely jelentősen hozzájárul a dél-pesti kerületek hulladékgyűjtésből adódó forgalomterhelésének és a hulladékbegyűjtő járművek károsanyag kibocsátásának mérsékléséhez. A központ éves szinten 110 000 tonna kommunális hulladék átrakását teszi lehetővé teljesen...

Mit adtak nekünk a rómaiak?

Lelki szemeinkkel vessünk egy pillantást Európa térképére, nézzünk végig az következő országokon: Franciaország, Törökország, Portugália, Egyiptom, Ciprus, Spanyolország, Tunézia, Magyarország. Mi a közös ezekben az egymástól távol fekvő országokban? A közös az, hogy közel 2000 évvel ezelőtt ezek a területek a Római Birodalom uralma alá tartoztak. A birodalom már csak a történelemkönyvekben létezik, de történelmi emlékei és öröksége ma is velünk él. Az egykori cézárok hatalmas impériuma nem csupán egy átmenetileg meghódított terület volt, a...

A megújuló Homokbánya városrészben új bölcsőde várja a legkisebb lakókat

Zöld, élhető és modern városrész épül-szépül Kecskemét Homokbánya városrészében. A fejlesztések évről-évre egyre többet mutatnak meg abból a koncepcióból, amiben egy városrész teljes rehabilitációja és újjáépítése valósul meg. Ilyen volumenű fejlesztéseknél rendkívül fontos a kiszolgáló infrastruktúra alapos megtervezése és a szolgáltatások biztosítása a lakosság igényeinek megfelelően. A családosok számára lakóhelyük kiválasztásánál egyik legfontosabb szempont, hogy gyermekeik közeli és biztonságos bölcsődei, óvodai majd iskolai ellátásban részesüljenek, ezért Homokbányán a várostervezésben a bölcsődei ellátás biztosítása is kiemelt...

Útfejlesztés Dombrádon

Dombrád városa a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz keretében sikeresen valósított meg útfejlesztéssel kapcsolatos kezdeményezéseket, melyek nemcsak a város közlekedésére vannak pozitív hatással, hanem a lakosság helyben maradásához is hozzájárulnak, valamint javítják a települések általános környezeti állapotát is. Dombrád Város Önkormányzata európai uniós támogatásból újította fel belterületi útjainak egy részét. A sikeresen elnyert pályázat során az önkormányzat hat útjának, a település vérkeringését alkotó Andrássy, Balaton, Kossuth, Rákóczi, Széchenyi és Thököly utcáknak a korszerűsítése történt...

Gyöngyös új sportközpontja: Az egykori honvédségi laktanya újjászületése

Gyöngyös városa az utóbbi években látványos átalakuláson ment keresztül, különösen a sport és közösségi terek tekintetében. A városfejlesztési törekvések középpontjában állt az üresen álló, egykori honvédségi laktanyában rejlő lehetőségek kiaknázása. A terület fejlesztésének jelentős lendületet adott a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) “Barnamezős területek rehabilitációja” elnevezésű felhívása által biztosított, európai uniós támogatás. A felhívás keretében megvalósított projektnek köszönhetően a laktanya rehabilitációjával új, zöldterületi-rekreációs, sport és szabadidős funkciókkal gazdagodott a város. Ez a terület, amely korábban...

Előremutató fejlesztések Kecskeméten

A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program támogatásával újult meg a vármegyeszékhely úgynevezett homokbányai városrésze, amely a fejlesztésekkel környezettudatos, család- és klímabarát, egyszóval: élhetőbb területté vált. Kecskemét gazdasági jelentősége évről évre nő, ami gyarapodó lakosságszámot és az ingázó munkavállalók számának növekedését indukálja. Ezért is volt szükség a használaton kívüli, azonban jó elhelyezkedésű területek rehabilitációjára. A cél az volt, hogy meg tudják törni a város centralizáltságát, és az alapvető szolgáltatások a belvárostól távolabb is elérhetőek legyenek. Így...

Új kerékpárutak Kőbányán

A budapesti X. kerületben megvalósított közlekedési fejlesztések jelentősen javították a kerékpárosok, valamint a gyalogosok biztonságát és kényelmét. A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program támogatásával létrejött beruházásoknak köszönhetően számos új kerékpárút és biciklisáv létesült. A beruházás során a Budapesti Közlekedési Központ kerékpársávokat alakított ki a kerület több utcájában, például a Gitár utcában és a Kőér utcában, a Gyömrői út és a Sörgyár utca közötti szakaszon, valamint biztonságosabbá és könnyebbé tette a kerékpáros áthaladást a Kőér utcai vasúti...

A közösségi élet egyik központja lett a modernizált várpalotai könyvtár

A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program támogatásával újították meg Várpalotán a Krúdy Gyula Városi Könyvtárat, amire a városvezetés és a lakók egyaránt évek óta készültek. A könyvtár a város egyik kulturális központja lett, ahol rendszeresen szerveznek író-olvasó találkozókat, könyvbemutatókat és az iskolás csoportok látogatását is szívesen fogadják. A Veszprém vármegyei város sokrétű identitásából és fizikai széttagoltságából fakadóan szükség volt egy olyan multifunkcionális helyre, amely több közösséget képes akár egyidejűleg is befogadni, illetve kulturális tartalma révén...

Elektromos buszok a zöldebb Pécsért

Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program támogatásával szerzett be tíz, kizárólag elektromos hajtású buszt Pécs. Az új flotta és az ahhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések hozzájárulnak a környezetvédelemhez és a helyi közlekedést is népszerűbbé teszik. A járművek azért is különlegesek, mert olyan egyedi, pécsi művészek által inspirált matricákat kaptak, amelyeken a város ikonikus épületei láthatók. Pécs Önkormányzata az Elektromos autóbuszok beszerzése és a működtetéshez szükséges energetikai ellátó és kiszolgáló infrastruktúra kiépítése című projektben tíz alacsonypadlós, elektromos hajtású,...

Megújult M3 Metró a fővárosi közlekedés szolgálatában

Budapesten öt és fél év megpróbáltatásai után 2023 májusától az utasok végre újra teljes vonalon, használhatják az ország egyik legnagyobb utasforgalmát lebonyolító M3-as metrót. A metró felújítása mind biztonsági mind esztétikai szempontok miatt időszerű volt. Az alagutakban a beszivárgó talajvíz okozott pályahibákat, ami miatt a metrószerelvények is erőteljesen amortizálódtak. A technikai infrastruktúra karbantartása egyre nehezebben volt megoldható, mert a berendezések elavulttá váltak. Az utasok által használ terekben az esztétikai problémák mellett szintén az elavulttá váló...

Hírlevél

© 2024 Együtt fejlődünk

Megszakítás