A Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság digitális alapú ügyintézési szolgáltatásokat vezetett be, hogy egyszerűsítse és közérthetővé tegye az ügyintézést. Az Európai Unió támogatásával létrehozott projekt célja az adminisztratív terhek csökkentése és az ügyfélbarát szolgáltatások elérhetővé tétele volt.
Az új rendszernek köszönhetően három e-űrlap fejlesztésre került, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek azonosítását és az iratok automatikus feldolgozását az ügyintézők számára. A digitális megújulás javította az ügyfélélményt, növelte az adattisztaságot és segítette a jogszabályok betartását. Az e-ügyintézési szempontrendszer a természetvédelmi és a HNPI területén működő agrárszervezetek tevékenységében is hasznosítható.
Petőfi Sándor szerint ez a dicső rónaság „Isten homloka”, Fazekas Mihály szemében pedig az „áldott Kanahám”. Nem csoda, hogy a Hajdúság és a Tisza folyó között elterülő Hortobágy hazánk leggyönyörűbb kistája számos magyar költőt és írót megihletett: az embernek tátva marad a szája a végtelennek tűnő síkságon, amely Közép-Európa legnagyobb füves pusztája. Az alföldi kistájon, 1973-ban hozták létre Magyarország első nemzeti parkját 51 hektáron, és 1999-ben vette fel az UNESCO Világörökség Bizottság a listájára. Területe napjainkra elérte a 82 ezer hektárt, ezzel az ország legnagyobb összefüggő védett területévé vált. Sziki gyepek és legelők, löszpuszták, ártéri erdők és ligetek, valamint egy mocsarakból, tavakból és holtágakból álló „vízország” alkotja, amelyben 342 madárfaj figyelhető meg, és a hely növényvilága is ezerszínű. |
A fejlesztés a KÖFOP-1.2.2-VEKOP-18-2019-00014 projektnek köszönhetően, uniós forrás bevonásával valósulhatott meg.
A projektről többet megtudhatsz a támogatott projekt keresőben: tovább