Egy izgalmas projekt az MTMI szakok népszerűsítésére

2024. 01. 25.

A kreatív, a műszaki és a gyakorlati készségek fejlesztésével kívánja vonzóvá tenni a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki – vagyis az úgynevezett MTMI – területeket a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) projektje, amely a 2014 és 2020 közötti európai uniós támogatási időszakban, az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program finanszírozásával valósulhatott meg.

Műhelyfoglalkozásokkal, műhely- és céglátogatásokkal, nyári táborokkal, vetélkedőkkel és nyílt napokkal igyekezett még vonzóbbá tenni az általános- és középiskolás korcsoport számára a matematikai, természettudományos, műszaki vagy informatikai – tehát az úgynevezett MTMI – képzéseket a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és Budapesti Műszaki Egyetem. A programokban kiemelt téma volt az önvezető autók világának megismertetése.

A Jövő új útjai a pályaválasztás és az autonóm autózás világában című projekt másik fontos célkitűzése a tananyaghoz kapcsolódó integrációs módszertani útmutatók elkészítése volt, amit nemzedék- és célcsoport-kutatás, elemzés előzött meg. Az elkészült tanulmányok lehetővé tették, az érintett generáció hatékonyabb megszólítását, megalapozva ezzel az intézmények hallgatói utánpótlásának eredményes bevonzását. A kezdeményezést az is indokolta, hogy Magyarországon az elmúlt években nem olyan létszámban jelentkeztek fiatalok a matematikai, természettudományos, műszaki, vagy informatikai képzésekre, mint amennyit a hazai munkaerőpiaci szereplők igénye megkívánt volna, így a megfelelő végzettségű munkavállalók hiánya – az érintett cégek visszajelzése szerint – már-már a gazdaság stabilitását, illetve a továbbfejlődés lehetőségét is veszélyeztette. A túljelentkezési arány egyértelműen alacsony volt, tehát nem is lehetet szó valódi versenyről az oktatásban.

Éppen ezért kiemelten fontos, hogy a korai pályaorientációban az érintett célcsoport motiváltan, több forrásból és fórumon tudjon tájékozódni a lehetőségekről. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem ezzel a céllal látta vendégül a Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola diákjait egy készségfejlesztő és interaktív workshopon. A diákok a kreatív gondolkodást, a műszaki ismereteket és a manuális modellezést ötvözve készíthették el a saját időmérő eszközeiket. A rendezvényre érkezett negyven debreceni tanuló megismerkedhetett új ötletelési módszerekkel, az Arduino programozási alapokkal és manuális összeállítási módokkal. A rendezvény célja az volt, hogy olyan alkotói foglalkozás valósuljon meg, amelyben a tervezői, a műszaki és a megvalósítási fázisok egybefonódnak, továbbá ami felkelti az érdeklődést a design gondolkodás, a technológiai megvalósítás és a kézi prototipizálás iránt.

A program az EFOP-3.4.4-16-2017-00030 projektnek köszönhetően, európai uniós forrás bevonásával valósulhatott meg.

További részletek a támogatott projekt keresőben:Tovább

Hírlevél

© 2024 Együtt fejlődünk

Megszakítás