Uniós társfinanszírozású projekt fejlesztési tevékenységeinek köszönhetően, a kormányhivatalok szervezeti működési hatékonyságának növelésén keresztül csökkentek az állampolgárok és vállalkozások bürokratikus terhei Magyarországon.
A fejlesztés a jogszabályi környezet, valamint a belső munkaszervezési folyamatok felülvizsgálatára, egyszerűsítésére és optimalizálására helyezte a hangsúlyt, kiemelten fókuszálva a vállalkozások adminisztratív terheire. Stratégiai célkitűzéseinek érdekében négy projektelem végrehajtása történt meg: a központi hivatalok felülvizsgálata, a kormányhivatali labortevékenység fejlesztése, az állami és önkormányzati közfeladat-kataszter továbbfejlesztése, valamint a Szolgáltató Kormányhivatali Modell bevezetése és a vállalkozói bürokráciacsökkentés.
Megtörtént a központi hivatalok és a költségvetési szervként működő minisztériumi háttérintézmények feladatainak, szervezetének és működésének felülvizsgálata, melynek eredményeként egyszerűbb és áttekinthetőbb államigazgatási szervezetrendszert alakítottak ki. Ennek nyomán a hatósági feladatok ellátása közelebb került az állampolgárokhoz. A járási (fővárosi kerületi) hivatalok hatásköreinek megerősítésével hatékonyabb államigazgatási szervezeti működés jött létre és megvalósult az egységesen magas színvonalú, az állampolgárokhoz minél közelebbi területi szinten történő ügyintézés.
A kormányhivatali labortevékenység fejlesztése keretében felülvizsgálták a munkafolyamatokat és a kapacitásokat, továbbá egységesebb és hatékonyabb működést biztosító intézkedéseket dolgoztak ki, valamint részben megújult, korszerűsítésre került a feladatellátást támogató eszközpark. A fejlesztés által elérendő célok között szerepelt, hogy az ügyfelek számára a laboratóriumi szolgáltatás minősége növekedjen, költsége mérséklődjön, elérése egyszerűsödjön.
Az állami és önkormányzati közfeladat-kataszter továbbfejlesztése az állami és önkormányzati feladatok rendszerének áttekinthető megjelenítését, a feladatellátással kapcsolatos ismeretekhez való hozzáférés javítását, azok bővítését és az egyes jogszabály-előkészítési és stratégiai tervezési feladatok megkönnyítését, gyorsítását tűzte ki célul.
A közigazgatásban dolgozók és az ügyfelek számára is nyilvános, naprakész és hiteles az a katalógus, ami az államigazgatást feladat- és hatáskör alapján rendszerezi. A fejlesztés összefüggéseiben, rendszerszinten képes felvázolni a rendelkezésre álló adatokat, hozzájárulva ezzel a belső folyamatok hosszú távú tervezéséhez, valamint a közigazgatás döntéstámogatási folyamatainak javításához. A több mint 16.000 intézkedést tartalmazó adatbázis elérhető a Pest Vármegyei Kormányhivatal honlapján, továbbá közvetlenül a https://kfk.pest.gov.hu/kozfeladat linken keresztül.
Országos szinten bevezették a Szolgáltató Kormányhivatali Modellt, a szervezeti struktúra reformjának fontos eszközét. Ez komplex belső folyamat- és szervezetfejlesztések útján lehetővé tette a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok szolgáltató szemléletének fejlesztését, valamint a közigazgatási bürokrácia- és adminisztratív tehercsökkentését az állampolgárok, vállalkozások, önkormányzatok és más érintett szereplők számára.
A vállalkozói bürokráciacsökkentés a Szolgáltató Kormányhivatali Modell bevezetésének részeként került megvalósításra. A projektelem célja az volt, hogy felmérje a vállalkozásoknak azokat a nem hatósági eljárási szabályokon alapuló bürokratikus terheit, melyek a vállalkozások szempontjából jelentősek és versenyképességet befolyásoló hatásuk lehet. Ezek közül kiemelt figyelmet kapott a felülvizsgálat során a dokumentációs, nyilvántartási, jelentési, adatszolgáltatási, beszámolási kötelezettségek vizsgálata, amelyek valamilyen anyagi jogi szabályon alapulnak.
A program a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00041 projekt keretében, európai uniós forrás bevonásával valósult meg.
További részletek a támogatott projekt keresőben:Tovább