Költségcsökkentő fejlesztések a közigazgatás informatikai infrastruktúrájában

Az állami és önkormányzati elektronikus információs rendszerek, nyilvántartások korábban szétszórtan, különböző minőségű infrastruktúrákon üzemeltek. A szétaprózódott rendszerben biztonsági, védelmi intézkedések bevezetése is nehézkes volt. Európai uniós támogatásból megvalósult fejlesztéseknek köszönhetően megtörtént ezeknek a rendszereknek a modernizálása, így eredményesebben és költséghatékonyabban láthatják el feladatukat. Az európai uniós támogatásból, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Programban (KÖFOP) megvalósult projekt célja az állami információs rendszerek konszolidációjának továbbvitele, az elavult géptermek, adatközpontok kiváltása, valamint az ehhez kapcsolódó új kormányzati informatikai...

Megújultak a Magyar Államkincstár rendszerei

A közelmúltban számos technikai fejlesztés tette egyszerűbbé a hivatalos ügyintézést. Az ügyfélkapu rendszer és a hozzá csatolt, folyamatosan bővülő szolgáltatások sora mind-mind elősegítették a digitális ügyintézés térnyerését. Ebből a folyamatból a Magyar Államkincstár sem maradhatott ki. Európai uniós támogatásnak köszönhető nagy volumenű projektben a Magyar Államkincstár új integrált ügyintézői felületet fejlesztett ki, aminek köszönhetően gyorsabban és egyszerűbben intézhetjük hivatalos ügyeinket a Kincstár oldalán. A projekt középpontjában a hatékony működés kialakítása, a mindenkori jogszabályoknak való teljes...

Az önkormányzati szektor digitális átállása európai uniós támogatással

Az önkormányzati ASP rendszer bevezetése és fejlesztése nem csupán technológiai innováció, hanem a közszolgáltatások hatékonyságát és hozzáférhetőségét is jelentősen javítja Magyarországon. A projekt eredményeként az elektronikus ügyintézés, gyors és kényelmes módon elérhetővé vált mind az önkormányzati dolgozók, mind az állampolgárok számára, hozzájárulva ezzel az adminisztratív terhek csökkentéséhez és a közszolgáltatások modernizációjához. Az önkormányzati szektor digitalizációja Magyarországon a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program (KÖFOP) keretében, Európai Uniós források segítségével, két lépcsőben valósult meg az elmúlt évek...

Digitális eszközökkel támogatott módszertanok fejlesztése négy Pest vármegyei köznevelési intézményben

A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében a Monori Tankerületi Központ által megvalósított fejlesztés eredményeként négy köznevelési intézményben minőségi javulást sikerült elérni a digitális oktatás színvonalában. A 4M – Motiváció, Modernizáció és Módszertani Menőség a Monori Tankerület intézményeiben című projekt szakmai megvalósításában a Gubányi Károly Általános Iskola (Pilis), a Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Gyömrő), a József Attila Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium (Monor) és a Nemzetőr Általános Iskola (Monor) vettek részt. A...

Csökkent a generációk közötti szakadék Pest vármegye négy iskolájában

A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program támogatásával valósult meg a tanulást-tanítást támogató digitális kompetenciák fejlesztése a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ négy iskolájában. A projekt keretében közel ötven pedagógus továbbképzésére került sor, akik a megszerzett tudás birtokában és az új digitális eszközöket használva élményszerű tanórákat tarthatnak. A mai internet-központú világban nagyon fontos, hogy a pedagógusok is naprakész képzéseket kapjanak a digitalizáció területén. A digitális fejlődés segítése fejlődésre nyitott iskolákban című projekt célja az volt, hogy a szigetszentmiklósi tankerület...

Legyen élmény a tanulás! Innovációk a Nemzeti Köznevelési Portálon

Gazdag digitális tartalommal és megújult kínálattal várja a diákokat a Nemzeti Köznevelési Portál. Száznál is több tankönyv online változatát, több tízezer interaktív feladatot, 3D ábrákat, animációkat, játékos tanulásra alkalmas megoldásokat, videoklipeket is kínál az Oktatási Hivatal portálja annak érdekében, hogy a gyerekek motiváltabbak és eredményesebbek legyenek a tanulás terén. „A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés” elnevezésű uniós kiemelt projekt célja az volt, hogy országosan egységes, a Nemzeti alaptanterv és kerettanterv...

Online felvételi jelentkezés, igazolás beszerzés, ösztöndíj ügyintézés az Oktatási Hivatal felületén

Egyszerűbbé, gyorsabbá és időkímélőbbé vált az ügyintézés az Oktatási Hivatal kibővített elektronikus felületének köszönhetően. A teljes egészében európai uniós finanszírozásból, a Közigazgatás – és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében megvalósult projekt eredményeképpen az oktatási ügyekkel kapcsolatos teendőket akár otthonról is bármikor, a papíralapú benyújtást mellőzve lehet elvégezni. Az Oktatási Nyilvántartás továbbfejlesztése elnevezésű projekt céljai összhangban vannak a kormányzat azon törekvéseivel, amelyek a digitalizáció térnyerésének és kor társadalmi elvárásainak megfelelő ügyintézés biztosítására irányulnak. Az új szolgáltatás az...

Még rugalmasabb rendszer a központi ügyintézésben

Látványos és praktikus funkciókkal bővült a központi ügyintéző rendszer. A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által megvalósított fejlesztések révén többek közt olyan új lehetőségek segítik az elektronikus ügyintézést, mint a bírósági eljárásokban az úgynevezett távtanúzás vagy a távmeghallgatás. A 2014 és 2020 közötti európai uniós támogatási időszakban, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program által finanszírozott projektben összesen közel háromszáz, a közigazgatási folyamatokat hatékonyan támogató videokonferencia-végpontot építettek ki. Immár a hivatalos eljárások során sem kell feltétlenül...

Egyszerűbbé és átláthatóbbá vált az e-ügyintézés a közigazgatásban

Nincs többé felesleges sorban állás – a SZEÜSZ-rendszer alkalmazásával és fejlesztésével az utóbbi években egyszerűbbé vált a hivatali ügyintézés Magyarországon. A 2014-2020-as európai uniós fejlesztési időszakban megvalósított fejlesztésnek köszönhetően ráadásul bővült és átláthatóbb lett az elérhető elektronikus szolgáltatások köre is. A magyar kormány évek óta dolgozik azon, hogy a hivatali ügyintézést a legkorszerűbb digitális megoldásokkal támogassa. E folyamat részeként készült el a SZEÜSZ-rendszer, amely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat teszi korszerűbbé és egységesebbé. A rendszer...

Mesterséges intelligencia segít a közigazgatásban és az ügyintézésben

Országszerte több mint négyszáz helyszínen érhetőek el a Mesterséges Intelligencia Asszisztens (MIA) Pontok, amelyek érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül, elektronikusan intézhetünk el különböző ügytípusokat. A Széchenyi 2020 Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Programjának támogatásával egy európai szinten is egyedülálló, hibrid – a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között hidat képező – platform jöhetett létre. Az elmúlt időszakban jelentős előrelépést sikerült elérni a mesterséges intelligencia, illetve a legkorszerűbb technológiák gyakorlati...

Hírlevél

© 2024 Együtt fejlődünk

Megszakítás