Magyaros lendülettel a divat világában

2024. 10. 18.

Magyarországon a legfontosabb nettó munkahelyteremtők a mikro- és kisvállalkozások, amelyek közel kétharmada egyszemélyes vállalkozás. Nem könnyű ezen az úton elindulni, de komoly löketet adott egy uniós projekt, hogy anyagi és üzleti segítséget biztosítva a fiatalok megtehessék az első önálló lépéseiket a gazdaságban.

A vállalkozásfejlesztés a magyar gazdasági növekedés egyik legfontosabb mozgatórugója. A magyar kormány célul tűzte ki a munkanélküliség csökkentését, a foglalkoztatási lehetőségek bővítését, a vállalkozóvá válás elősegítését és az induló vállalkozások támogatását. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül megvalósult Álláskeresők vállalkozóvá válásának támogatása című uniós projekt célja a Magyarország kevésbé fejlett régióinak területén új egyéni vagy mikrovállalkozás indítását tervező, vállalkozói szemlélettel rendelkező, 18-30 év közötti fiatalok felkészítése volt saját vállalkozásuk indítására, üzleti tervük kialakításához nyújtott ismeret- és készségfejlesztést, valamint vissza nem térítendő forrásokat a jóváhagyott üzleti terv alapján indított vállalkozásuk tőketámogatására. A fejlesztés továbbadott támogatás formájában valósult meg, a vállalkozást alapítók a program kedvezményezettjén keresztül jutottak a támogatáshoz, ezzel is csökkentve adminisztrációs terheiket, illetve biztosítva a rendszer kiszámítható és gyors működését.

A projekt keretében uniós forrás segítségével vágott bele Rengei Georgina is a Rozmaring Hungarian Design márka felépítésébe. Már gyermekként szerette a művészetet, kézműveskedést, a varrás legfontosabb alapjait a nagymamájától leste el. Később, hogy tudását még jobban elmélyítse, elvégezte a Budapesti Metropolitan Egyetem divat- és textiltervező mesterképzését. Ezt követően jött az ötlet, hogy megalapítsa saját divatmárkáját.

A vállalkozás nőknek és férfiaknak kínál magyaros motívumokkal díszített ruhadarabokat, melyek egyedi megjelenésűek és a mai modern kor stílusához igazodnak. Georgina számára fontos, hogy a márka a fiatalokat és a népművészet kedvelőit is megszólítsa, továbbá, hogy a használhatóságán túl értéket is közvetítsen. A tervezés során olyan magyar területekről meríti az ihletet a tervező, melyek mintái kevésbé ismertek és feldolgozottak. A ruhadarabok – melyek a tervezéstől a kivitelezésig Magyarországon készülnek – elsősorban a márka hivatalos weboldalán érhetők el és vásárolhatók meg, azonban a bolti megjelenés is biztosított már néhány városban, így például Budapesten, Szentendrén, Hévízen, Kecskeméten és Szegeden. 

A Rozmaring Hungarian Design vállalkozás kiváló példa a fiatalok vállalkozásfejlesztésének támogatására és ösztönzésére, nem csupán munkahelyet teremtve, hanem a gazdasági növekedést, termelést is elősegítve. Az ehhez hasonló sikertörténetek képesek a fiatalokat bátorítani arra, hogy nekiinduljanak és megvalósítsák az álmaikat az üzleti világban. 

433600618_1015671653399913_4667762253270780156_n

kép 3 / 3

A program a GINOP-5.2.7-18-2018-00001 projekt keretében, európai uniós forrás bevonásával valósulhatott meg.

További részletek a támogatott projekt keresőben:Tovább

Hírlevél

© 2024 Együtt fejlődünk

Megszakítás