Olyan új informatikai alkalmazás segíti az önkormányzatokat, amelybe nem kell adatokat feltölteni, ugyanis a már meglévő szakrendszerek adatait gyűjti össze és teszi elemezhetővé települési szinten.
Uniós társfinanszírozással megvalósult projekt eredményeként jött létre egy több komponensű, ágazati rendszereken átívelő, integrált elemzési és vezetői információs rendszer (IKIR), mely lehetővé teszi a helyi közszolgáltatások nyomon követését, elemzését és értékelését. A rendszerben megtalálható és folyamatosan elérhető a kötelezően ellátandó összes helyi közszolgáltatásra vonatkozó központi norma és elvárás, valamint a korábban már különböző ágazati adatbázisokba szolgáltatott releváns adatok. Az IKIR lehetőséget nyújt a helyi közszolgáltatások eredményességének és hatékonyságának mérésére, más településekkel való összevetésére is. És ami még nagyon fontos: a rendszer nem jelent új adatrögzítési vagy jelentési kötelezettséget az önkormányzatok számára.
Az IKIR alapvető funkcióját, az információk elsőrendű kinyerését a lekérdezések, riportok, komplex elemzési eszközök, továbbá ezeket támogató információfeldolgozási műveletek biztosítják. A felület jól strukturált, felhasználóbarát, mentési és exportálási lehetőségekkel, a felhasználói csoportok információs igényeinek, valamint jogosultságának megfelelően több felhasználási módot elérhetővé téve.
Annak érdekében, hogy a fejlesztés a legteljesebb legyen, már az elindulást megelőzően megkezdődött az önkormányzati szövetségek, szakmai szervezetek és együttműködő partnerek bevonása. Munkájuk, szakértelmük nagyban segítette a projekt tervezését és megvalósítását.
A rendszer működését és moduljait rendezvénysorozat keretében mutatták be az ország 7 régiójában az önkormányzati vezetők részére. A felhasználás elsődleges címzettjeiként az önkormányzatok IKIR rendszerhez csatlakozása önkéntes és ingyenes.
Az IKIR tehát komoly előrelépést jelenthet az önkormányzatok számára. Egyaránt megkönnyíti a rövid-, közép- és hosszútávú tervezést, a helyi közszolgáltatások összehangolását, a finanszírozási rendszer működtetését és a szervezési döntéshozatalt.
A program a KÖFOP-2.3.1-VEKOP-16-2016-00001 projekt keretében, európai uniós forrás bevonásával valósult meg.
További részletek a támogatott projekt keresőben:Tovább